måndag 30 maj 2011

!!!!!!!

Vaknade upp idag av att solen tittade fram..man blir nästan i chock...
Så lyssna jag på radion..där gick dom ut med en varning
för kraftiga åskväder i eftermidda.... :( :(

Det är väl bara att förbereda lite fika..en ficklampa och en bra inredningstidning...
och så lägga ut en mysig pläd i svängen på trappan..fördet är där jag hamnar
när åskan kommer....långt bort från alla kontakter....

Visst är det väl kanske vackert...men fasen så farligt...
min Basset tik har jag väl skrämt..för hon sitter alltid brevid mig....
Skönt med sällskap..för gubben tycker att jag är knäpp...hihi !!!!

Hoppas dom har fel vädergubbarna...

Nu ska ni få se en vacker bukett som min sambos syster plockade..
till svärfars begravning...vi hade dessa på kaffeborden...
det doftade ljuvligt...



Ni kan säkert känna doften....

Nu väntar jag kaffe gäster..dom ska få smaka min rabarberkaka som jag bakade till
MORS DAG !!!!

Njut av solen..själv ska jag gosa mig med fika....


1 kommentar:

  1. jag Chatta, minns när Nicole va liten o var hos mig ibland när åskan gick då visade hon hur mamma Virre satt under köksbordet o höll om bordbenet o ho va så sööööt

    SvaraRadera