tisdag 10 maj 2011

Denna helgs händelser !!!!

Det började med att jag i fredags åkte till Arvika för att sova i en stuga...
lördag morgon skulle det fixas inför stövare-utställningen...
Platsen ver Ingestrands camping...så vackert...

Till start kom 45 hundar....lite för dåligt....
men det är många faktorer
som påverkar....

Nåväl..det var underbart väder och alla var nöjda...
BIS 1 blev en smålands stövare....
BIS 2 en finsk stövare......
Allt var klart till 13.30...sen grillade vi..efter det åkte jag hem till gubben.....

Lördagen var lugn....orkade inte så mycket pga min värk....
om det är något som tar på psyket så är det värk och ekonomi....
så är det i alla fall för mig....
Melwin fick sova hos oss......



På söndag kom Nicole o Emil hem...vi var upp till Filipstads mässan..
som hölls i Wasahallen....mycket folk var det.....

Senare åkte vi till Asphyttan för att träffa Lukaz och resten av familjen....



Nicole hade klicker träning med Pierres stövare Speja......
hon är jätteduktig...
När jag kom hem hade Anna på Bergslagens begravningsbyrå...
kommit tillbaka med min stege som hon lånade på mässan...
den hade hon dekorerat med blommor och gravljus....

Denna vackra kreation hade hon lämnat till mig som tack för lånet....



Oj vad glad jag blev...den var jättefin....

I dag har det varit en jäkla dag igen med värk....
men kl 15 fick jag komma till Ulle på akupunktur...det gjorde ont på 2 ställen...
men nu känns det mycket bättre....

Svärfa har blivit sämre ..så vi åkte upp till han i dag vid 5-tiden...
Där låg han och gapade ...han hade fått morfin....så mager han blivit på ett kort tag...
det var som ett skelett....vi prata lite med han..sköterskan sa att han kanske hör oss...
jag såg döden i hans ögon..jag visste att den snart skulle komma..speciellt nu
när Leif hade varit där....dom som har hållit ihop i hela Leifs liv...när det gällde jakten...

Strax efter 23 i kväll kom beskedet om att svärfar hade lugnt o stilla somnat in...

R.I.P Olle "Bölja"



Detta kort är taget på svärfars födelsedag 1 dec-2010
han fyllde 82 år....

Det är skönt att veta att han inte behövde lida i alla fall....
han fick medicin för sina smärtor...

Ta hand om varandra och gosa riktigt mycket....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar