torsdag 5 maj 2011

En blandad dag !!!

I morse blev det frukost hos Camilla...
färska ägg från hennes höns...gulan är helt knallgul...


Jag skulle också vilja ha höns..det är så rogivande att sitta och titta på dom...
Inne i hönshuset har camilla ställt in en byrå som dom lägger sina ägg i...


Jättegulligt med en byrå....
3 st nya höns har hon skaffat...
1 tupp och 2 hönor....dom värper bruna ägg...



Hönsen heter Maran.....en höna var borta idag..
vi var och leta överallt och kunde inte hitta henne..
först trodde vi att katten tagit den....eller en rovfågel....
Plötsligt kom hon ut under uthuset...den lilla rackarn :)
Gissa om Camilla vart glad...

Påfågeln Elvis fällde idag ut sin vackra fjäderskrud flera gånger...
Vilken skönhet att få ha hemma på gården...



För att prata om något annat så ska min sambo och en kompis till han
hämta en stövar valp i morgon.....
Jag vill inte ha någon mera hund...vi har 3..jag orkar inte med dom ens..
Även om vi inte ska ha valpen hemma hos oss...
så ska den betalas..den ska ha mat..jagas in....köra upp en massa dyr bensin....
Man får räkna med att den lever i 10 år....
om den inte blir Varg mat....
Jaha..då är Leif 68 år...jippiiii..

Det är väl för fan bättre att lägga 4000 kr på en ny soffa eller säng...
skinnsoffan är sliten och en massa hål...
sängen är helt utsliten..madrasserna är skit...

Jag kommer aldrig att förlåta min Leffe för detta...
när det finns annat att lägga pengarna på....



Eftersom jag har sjukpension så kan jag inte bidra med så mycket..
Min ekonomi är skrattretande....

Det var lite av mina tankar för dagen....
Och dom är inte så små för mig...

Men det är skönt att få skriva av sig lite...



1 kommentar:

  1. Nu är jag jätte-glad...min Leffe gör verkligen allt för mig...han har bestämt att han inte ska ha någon valp med sin kompis.....
    Detta gör han för min skull sa han...för att han älskar mig så mycket och vill inte se att jag mår dåligt...

    SvaraRadera