torsdag 12 maj 2011

Sommar !!!

Vad jag längtar tills det blir sommar...så man kan fiska igen...
åka ut med båten och köra drag...
Leffe o jag brukar ha en individuell Gös tävling....
Än så länge är det jag som leder....


Detta är leifs fångst...Gösen vägde 3,9 kg....


Och min Gös...4.9 kg...Klart man är bäst...


Som ni redan läst så ville jag inte ha någon mera hund...
men tänkte ändå visa vilken söt liten tjej hon är....


Det blev kompisarna Pirre o Micke som köpte henne...
Även om hon är söt så ångrar jag mig inte...jag tänker 10 år framåt..
Vi har hundar till jakt..Ronja är 11 år så det blir inte så mycket med henne i höst..
Så har vi Simba 5 år...sonen har en tik på 3 år..så det räcker att jaga med..
Man vill ju inte mata Vargarna i onödan :(

Onsdag morgon åkte jag till Camilla...
vi satt ute och käkade frukost med hönorna runt omkring oss...
Vi gosa oss riktigt kan man säga...



Ny fin termos...nybakade hjärtan scones...
Och jag fick dricka ur den nya muggen som Holländarna haft med till Camilla...
Märket på muggen heter "Pip"

Alltid gosigt med Camilla som pysslar om mig så...

Så var vi tvugna att gå till ena hönshuset...
En av kycklingarna hade värpt sitt första ägg...
nu menar jag inte dom jätte små kycklingarna...
Utan dom som blivit så stora att dom ska börja värpa...



Visst är det väl gulligt ?????

Så måste jag visa hur det blir när hönsen badar i gräsmattan....



Sådana här gropar finns det överallt..man får se upp så man inte trillar i :))

Tillbaka till min svärfar Olle....jag hittade en dikt som stämde så bra in på honom.
Och även till min sambo Leif som spenderat så mycket tid tillsammans med sin far..

Naturen är inte ett ställe man besöker,
det är där man hör hemma......

Leif har 8 syskon..2 killar och 6 tjejer...
Men Leif är nog den som tillbringat mest tid tillsammans med sin far..
Dom jobbade ilag i skogen...dom har jagat ihop sen tidig ålder...
Leif var 8 år när han fick börja följa med till skogen...
När han var 11 år fick han skjuta sin första hare....sen har det blivit några hundra...

Under våra 23 år tillsammans så har det bara pratats jakt när vi träffats...
Vi var många som inte fatta ett skit...så jaq beslöt mig för att ta jägarexamen..
Det var svärfar som höll i kursen...sen har det rullat på..
Jag har många gånger åkt ut själv med svärfar för att jaga...
vi har alltid haft det kul ihop på våra skogsäventyr...

För mig var han en legend när det gällde jakten...
Han kommer alltid finnas kvar i mitt hjärta...

Var rädda om varandra....

Men kom ihåg detta....

"Varför klandra andra när man inte har rent mjöl i påsen själv "

Bamse kramar till min familj som jag älskar !!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar