onsdag 1 juni 2011

Tromben !!!

Jisses vilken värme det var under tisdagen...
termometern visade nästan 29 grader...åska i luften...

På eftermiddan såg man hur det svartnade på himlen....


Himlen blev mörkare än detta..men då vågade jag inte gå ut..
Åskan mullrade....sen tog det bara några minuter...då bröt helvetet löst...
en tromb kom och drog förbi....vi trodde att alla träd skulle falla...


Rötterna rycktes upp...vilka krafter...


Tur att inte lill-killen Gustav satt i sandlådan...
den försvann under trädet.....
Grannens katter fick en ny utsiktsplats...
Snälla grannar man har..Leffe ska ta reda på trädet till oss...

Vi klarade oss med några meter från eländet...
men det var riktigt otäckt när man kollade på träden utanför...

Senare på eftermiddan ville melwin med mig hem...
självklart fick han väl det.....
Jag hittade ett par foppa tofflor efter Liam...
lite stora..men han ville ha dom ändå...



Härligt med barnfötter i gräset !!!!!!

Innebandy (utebandy) blev det också på gräsmattan....



Speja försökte gömma bollen bakom sin tass...

Nu ska jag återgå till mina vardags sysslor...
I kväll blir det skytte...sen dukningskurs :)
Nere hos Tina på hjärterum....

Ha en gosig dag och ta hand om varandra !!!!

1 kommentar:

  1. Ja usch vilka krafter. Tur ni klarade er oskadda. Vi slapp både åska o tromber här i denna änden av värmland som tur var. Ha en riktig go långhelg //Marie

    SvaraRadera