tisdag 1 november 2011

Slit o släp !!!!


I dag har jag kastat in en massa ved i källaren...
det skulle varit gjort för länge sedan men det har liksom inte blivit av :(

Men den har varit täckt så den är inte blöt...
det är ett jäkla slit med denna ved...
Först ska Leffe fälla träden..sen ka det sågas och klyvas....
kastas på hög för att torka....
Kasta in i källaren...stapla...bära till pannan ..elda...ta ut aska...
Vilket träningspass..jag behöver inte gå på gym..
pust o stön...

Men jäklar så skön värme det blir när man eldar med ved....
och billigt..fram för allt...

Mysigt är det när man är ute i naturen också..
man kan sitta o titta på en brasa hur länge som helst..


Leffe var ute med Simba idag....
hon hade drivit riktigt bra...
hon är så inni helsike snabb... (för snabb)
hon har tagit flera harar..
Man kan se på GPS:en vilken medelhastighet hunden har...

Vi har ju 2 hamiltontikar...
Ronja ligger på 8 km/tim
medans
Simba ligger på 16 km/tim...
Då förstår man att det går fort...


Än har inte Jösse blivit vit...

På eftermiddan fick jag ett jätte trevligt samtal...
Det var Vickan som ringde...vi har inte pratat på jättelänge...
Fan va jag skäms...jag har inte ringt..skandal...

Jag kände på mig att hon skulle säga att hon var gravid...
och visst var det så...
Jättekul..då får Adrian ett syskon....
Vi umgicks jättemycket när hon bodde här..men så flytta hon till Borås..
och då blev det mindre av det....

Alltid kul i alla fall att få prata ur sig...

Senare var jag iväg på skytte möte....
Jag är sekreterare...men idag blev det inte mycket att skriva...
Skönt dä...

Nu ska jag sätta mig framför tv:n och bara njuta av en räkmacka !!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar