söndag 27 november 2011

Julmarknad !!!

I går lördag var jag och Carro till kristinehamn på julmarknad...
Detta hölls i Lev vackert butiken...
Ute...i källaren..mellanplan och övervåningen...


Detta möttes man av vid entren..
Dom har så mycket fina saker...
jag skulle vilja bo i en liten träkåk
tänk va mysigt man kan göra
det går inte riktigt lika bra här hemma.....


Hyacinter skall jag köpa i morgon hos
fast jag sätter mina hyacinter i kappekoppar



Här fanns det fina saker...


Detta var i källaren med några av hantverkarna...


Godiset hör till lev vackert butiken..



Carro funderar på vad hon ska köpa...


Snygg liten gran som var klädd med olika kulor...
små fina skridskor
spetsar....


Jag rekomenderar att ni åker dit...
varje lördag o söndag fram till jul..
har dom julmarknad...
olika hantverkare varje helg..


Här såldes det många vita fina saker....


Denna vackra skapelse köpte jag..89 kr..
Ska hängas upp..fast vet inte vart ännu...


Vetemjöl från Rudskoga....5 kg / 30 kr
Kortställ...
2 olika hjärtan till granen...


Man önskar att man hade mycket pengar ibland..
då skulle jag pynta riktigt...

I dag var det skyltsöndag i Filipstad...
Herregud va fölktomt....typiskt denna håla...
Nu låter jag negativ..
Tänk när jag var liten...oj oj va mycket folk det var på stan...
Men folk har väl inte tid, ork, lust...

Mina skåpdörrs tomtar kom upp idag..
Här är 2 stycken av 3...


Jag älskar dessa..dom är så gulliga...
Jag och Camilla fick köpa dom när vi var i Falköping
på ostfabriken...
för många år sedan...



På Ica kvantum i Välsviken köpte jag dessa...
jättebra present förpackning..


Lättvinsglögg...
2,2 procent

Nu ska jag gosa ner mig i min stora sköna skinn fåtölj.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar