måndag 31 oktober 2011

Mården !!!!



Sonen Pierre hämta mig i morse 07.30...
Vi skulle syna hans mårdfällor som han satt upp för 1 vecka sen..
10 st.. det tar en stund att åka runt till alla...
När vi kom till fälla nr: 7
Fick vi se detta...

Kul..där hängde det en död mård...
Det var bara att ta ner fällan, ta ut mården och gillra om den med..
honung, sirap och spa från surströmmings burken...

Jag fick lov att syna hans tänder...
jisses va vassa och vilka klor...

 

Vi hitta även ett stort gryt...Men där går det inte att gräva...
Även ett mindre hål hitta Pierre uppe vid Basthöjden...
Han kröp ner för att kolla...


Han är tokig för detta med grytjakt..han ser hål överallt...
min goa nallebjörn...

Fornminnen finns det en del på våra jaktmarker...
Som denna ruin på Gråttjärnshöjden..
Vid Vemosskorset..


Jag tänkte när vi stod där !!!
Undrar hur många små barnfötter det sprungit här...
Jag såg dom framför mig springa barfota och leka...
Det är jättekul att det står kvar...

Jag glömde ju visa bilden på Mårdens tänder...


Dom klorna vill man inte ha in i skinnet..

På vägen tillbaka ur skogen så  var jag tvungen att fotografera ett riktigt snyggt jobb...


Samma där..vilka tänder..
Men Bäverns tänder växer hela tiden...
Dom har riktigt långa..

Det har varit en härlig dag med min son...

På kvällskvisten har jag beställt ett nytt teleobjektiv till kameran...
Fick ut på försäkringen...jag ramla med det andra på älgjakten..

Ha nu en fortsatt bra kväll..det ska jag ha i alla fall...








1 kommentar:

  1. Härlig blogg! Lämnar ett avtryck innan jag går vidare Kram susanne

    SvaraRadera