onsdag 15 juni 2011

Snart sommarlov !!!

Skönt för alla barn o ungdomar....
"Den blomstertid nu kommer" är snart här....

Tisdag kväll var den traditionsenliga balen på Hennickehammars Herrgård..
som vanligt en massa fina killar o tjejer...
själv har jag inte gått gymnasium...så jag fick aldrig gå på bal...
jag var alldeles för skoltrött....jag började jobba istället...
först som barnflicka i 6 månader...
sen som paketererska på Finbageriet.....
jag ville tjäna pengar...detta var 1977...jag fick 14-dagars lön..
mellan 600-700 kr...

Tillbaka till balen...här fångade jag en vacker klänning på bild...

Leifs systerson Kennet..syns i bakgrunden...


Serveringspersonalen fanns på plats..
Det serverades champagne....
Katrin (på bild) serverade alkoholfritt...

Bilarna dom kom i var mestadels amerikanare..
sk. Raggarbilar....
gissa om det hugger till i en gammal raggarbruds hjärta...

Här är fronten på en Cadillac...

Nog om balen...tillbaka till i går...
Jag hatar oärliga människor som inte tror att jag begriper något...
men nu har jag fått nog....skiter i dom fullständigt...
jag klarar mig ändå...
dagens största TISTEL till Vstkl........




1 kommentar:

  1. Ooopsi dooopsi - står förkortningen för det jag tror?! Något du vill dela med dig av? Tycker det är rätt att veta vad klubben går för, som man är medlem i. Det finns ju andra klubbar!!! Ha´re/CAN

    SvaraRadera