tisdag 25 oktober 2011

Seg !!!!

Jag känner mig ganska så seg och mör i kroppen...
det har varit slitigt ett par veckor...
Jag har knappt lämnat Höglunda...

Lördagen den 22 oktober var lyckan gjord...
Jag fick skjuta en 7 taggare...


Det var riktigt spännande den sköna morgonen..
+10 grader ute...hundarna släpptes 08.30...
08.45 hörde jag på radion att en pinntjur var på väg norrut åt mitt håll...
framför mig inne i marken fick jag se älgben..inget mera...den kom inte ut på vägen...
efter en stund hörde jag att det brakade snett bakom mig...
Jag vänder mig om..och där står han o kollar på mig..
jag satt blixt still..han kolla mot mig några minuter..
men han hade ingen vind av mig så han visste inte ett dugg vad jag var för tok..
han vände bredsidan till och travade iväg norrut...
Med hela bredsidan mot mig visslade jag till..
han tvärnitade..skottet gick av och träffade rätt i lungorna...
han tog högst 10 steg..sen låga han i moss kanten...
Vilken känsla...

Här körs han fram till vägen av min styvson Staffan...


Idag den 25 fick jag passa Lukaz för första gången...
dom åkte o handlade.. fasen va jag är lycklig över han...min lilla goding..
Han är nu 8 månader..tiden går fort..


I dag har vi firat Leffes barnbarn Liam som fyllde 5 år...
Han fick ett memory av oss och en almanacka...
Det är också en underbar liten kille...Love him..

Massor av kramar till er därute !!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar