måndag 18 november 2013

Tog fram en jultablett, orkade inte vänta längre.
Jag har inte haft någon känning av jul,
och nu kan jag säga att det kvittar mig helt o hållet.
 
A-kassan har gjort om sina regler så nu måste man jobba 1 år för att
få full ersättning. Leif har inte fått brev om detta.
Allt är bara blä just nu.
2800 kr på två veckor...
Mycket pengar ??? NOT !!!
 
Det finns inte en chans att vi klarar av detta.
Känns tufft att behöva säga till barnbarnen att det blir 1 julklapp
vardera i år, vi måste ju kunna betala våra räkningar.
 
Men som alltid finns det någon som säger,
DET ORDNAR SIG ALLT !!!!
Jag tål inte dom orden.
 
Usch, urk, fy....
 
Men jag ska få gå som vikarie i komunens kök,
men jag väntar fortfarande på lönebesked från en arbetsplats
 som jag jobbade på i somras.
Jag måste veta hur mycket skatt som betalats in på mig,
så att jag inte jobbar för mycket och står helt utan min sjukpension.
 
Men hur mkt ska man behöva tjata.
Jag är 53 år och ingen barnunge som man bara skiter i.
Det handlar om min överlevnad.
 
 
 
 
I lördags fick Lukaz sova hos Farmor,
vi bakade bl. pepparkakor

 
Duktig liten kille,
Farmor älskar dig Lulle.

 
Testade även ett nytt recept.
Saffrans gifflar.
 
Jäklar va goda dom blev.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar