fredag 29 november 2013

Fredag

Åter igen har en vecka gått,
den här veckan ha jag fått jobba 2 dagar.
Måndag o Fredag......
 
 
Och till veckan ska jag jobba Måndag o Tisdag,
vad jag vet än så länge :))
 
Va skönt det känns att vara behövd,
från ett jobb alltså..


 
Jag har börjat julpynta,
det mesta är framme, fattas lite småtomtar
och granen, men den ska snart fram...
 
Lite mera julkänsla har jag väl fått,
men jag vill ha lite snö också.
Tänk bara vad mycket ljusare det blir ute,
och kul för alla barnen..

 
Den fina tomten som syns i bgakgrunden har en
bekant till mig gjort, visst är den väl fin.
Tänk om man kunde måla så bra..

 
Äntligen har min Moder Teresa kommit,
vi beställde henne när vi var på mässan i Stockholm,
den första som kom var trasig, så det var bara att vänta på en ny.
 
Till sommaren ska hon stå bland mina Pelargoner.

 
I kväll var det personalfest i köket på Strandvägs skolan.
Jag blev bjuden, men gick aldrig iväg.
Fast det ångrar jag lite nu :((
Hade varit kul att sitta och prata o skratta med alla.
 
Men det får väl räcka med en dag för tanten,
i morgon blir det 35 års kalas för en bekant.
 
Ha en mysig helg nu allesammans,
och gosa er riktigt med Glögg o Pepparkakor.
Det har jag gjort.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar