söndag 10 november 2013

Söndag

Snart är den här helgen till ända.
I gåt lördag jagade vi älg,
halva styrkan var borta.
5 pass skyttar o 3 hundförare,
och vi har ännu inte fått någon kalv.
Det märks av att Vargarna plockar för fullt.
 
Detta är en Vargtagen kalv.
 
 
 Och när det nu kommer att fortsätta så här så har vi snart
inte en enda älg kvar i vår skog.
 
VARFÖR ?????
är det ingen som värnar om dom.
Älgköttet är väl ändå det finaste och mest Ekologiska kött man kan äta.
 
Vi får vänta tills det kommer lite spårsnö så att vi kan
se vart det har gått in älg i området,
och inte VARG :(
 
Idag var det Fars dag, så jag bjöd Leif på
   Älgfilé, klyftpotatis med Whiskey o peppar sås.
Den kan jag varmt rekomendera,
det är en färdig sås som säljs i påse.
Jag gillar inte Whiskey,
men den här smaken passar alla.
 
Jag hann med en sväng till simhallen o kollade
innebandy.
Nykroppa - Hagfors  11-10
 
 
Senare på eftermiddagen kom lilla Olle, My, Tova, Jimmy och
Malin på besök.Dom hade med sig presenter till Farfar Leif och mig.
 

KÄRLEK
 
Jag fick nya knivar,
vita såklart :)
 

 
Och en fin och användbar digitalvåg.
 
Jag blev glatt överraskad
 

 
Snart är det dags för en ny vecka med
nya händelser.
Hoppas bara dom blir positiva.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar