söndag 21 april 2013

 
I dag blir det mestadels en fotokavalkad
 
I går lördag firade vi barnbarnet Tova som fyller 10 år.
Tänk va fort tiden går, och till veckan fyller Farfar 60 år.
Det är hela 50 år mellan dom.
 
 
Bocken som vandrar runt efter getterna börjar tappa vinterpälsen.
 
 
En killing var inte nog uppmärksam när bilen kom :(

 
På torsdag kväll blev det cirkus med Tova och Isabella.
En bekant till mig hade gratisbiljetter som jag fick.

 
Vilket jobb dom lägger ner för att lära alla djuren olika konster.
Men det är att ett jäkla liv också att leva som resandefolket,
och bara åka runt på vägarna.
 
 
 Vilket underbart väder det var i går, solen strålade verkligen mycket värme.
Äntligen kunde jag ta min kamera och mitt stativ för att ge mig ut och ta bilder på
forsande vatten.  Det är väl det enda som är vackert i Filipstads centrum. Våran Skillerälv.
 
 
 
Vattnet blir så magiskt när man fryser bilden.
Jag älska dessa kort, får nog lov att förstora lite bilder.
 
Jag blev bjuden på lunch av bästa BM,
hon tänker på alla andra utom sig själv.
Vi var till Skafferiet i Filipstad hos Tanja.
Hon har Buffé på lördagar.
 

 
En massa goda frukter
 
 
 
Grönsaker, såser, bönor, dressingar, kyckling mm.


 
Glass och grädde till efterätt,
och en massa kakor och bullar.
Verkligen värt ett besök.
 
 
 
Jag avslutar med en bild på mina gurk och
bönplantor som växer o frodas innan
dom ska ut i växthuset .....
 
Ha nu en gosig söndag allihop.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar