måndag 8 april 2013

Helgen har bjudit på en del saker

Jag har vår pimpat min bil :)
 
 
Jag har haft jägarexamen i snart 20 år, har skjutit en del under dessa år.
Älg, Hare, Rådjur har det blivit..
 
Camilla o jag har varit till Sussie i Bjurbäcken på 50 års kalas.
 
 
Under lördagen var jag själv hela dagen, vilket jag ibland tycker
kan vara riktigt skönt ibland.
Inga måsten, inget tjat om mat...
man kan göra precis vad man vill.
Jag gick långpromenad med Simba.
 
 
Skurade golv, titta på tv och bara njöt.

 
I söndags va jag upp till min son och tog reda på 8 st Mård svansar
och 2 st Mård skallar.
 

 
Säsongens fångst.
Jag ska fixa svansarna och ha till inredning...
Skallarna har jag kokat,
håller på att rensa dom nu..
väldigt pillrigt att komma åt allt..
men det får ta tid, jag har inte bråttom,
dom stannar hos mig.
 
 
På eftermiddagen var Camilla o jag till Asphyttan på
Feng Shui föredrag..
mycket intressant.
Det kommer bli en 2 dagars kurs framöver som vi ska vara med på.
 
Det hon lärde oss om inredning var att Entrén är väldigt viktig,
det ska vara inbjudande att komma till dig,
man ska veta vart ingången är,
inte tro att man kommit till en soptipp.
 
Hallen är också viktig, när man inreder är det bra
 att tänka på de 5 elementen.
 
TRÄD - ELD - JOD - VATTEN - METALL
 
Olika färger i inredningen har en påverkan.
 
Vitt är en färg som lyser upp andra färger.
Rött ska användas med måtta.
Orange är en social färg.
Gul färg löser upp problemen, används ofta som en belysningsfärg.
Blått är en kall och kylig färg.
Grönt kan man umgås med hur länge som helst,
det lugnar och ger harmoni.
 
En bok som hon tipsade oss om att börja läsa var:
" Feng Shui för själen "
av: Agneta Nyholm-Winkvist
 
LIVET ÄR HÄR OCH NU
 

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar