fredag 15 mars 2013

Veckans slut

Fisket har inte varit bra under veckan,
dom är inte på hugget ännu.
 
 
Fast egentligen så kvittar det,
för det är så underbart att bara få vara ute,
och njuta av tystnaden..
 
I torsdags vart det tvärtemot,
det var så kyligt ute -18 grader. Så jag sa till sambon att
nu åker jag till Karlstad och strosar i affärer.
Alldeles själv, jag önskar att jag hade en bra ekonomi,
det finns så mkt fina saker.
Men man kommer inte långt på 7000 kr i månaden..
 
 
Åhlens är en underbar affär, dom har massor av husgeråd,
jag vill byta ut allt. Men tyvärr.
 

 
Att pengar måste vara ett så stort problem,
jag mår ju så jäkla bra nu..
Men ekonomin tar död på mig.

 
Butiken Dimoda.
 
Jag är född av fattiga föräldrar, så det är inte mkt att göra åt...
I min barndom delade vi i familjen 2 vuxna o 3 barn på en 33 cl sockerdricka..
Pappa tog hälften och vi andra 4 fick dela på andra halvan..
Snacka om orättvisor.
 
Nu för tiden är inte ungarna nöjda om dom inte har en
 iPhone eller Android telefon för 4-5 000 kr...
Helt sjukt...Vi åt bara kött på söndagar med skalad potatis,
för det mesta så var det fläsk kotlett...
Annars kokades potatisen med skalet på och vi fick skala själva innan vi skulle äta..
 
Tiderna ändras verkligen, fast många gånger till det sämre.
 
 
Grabben som skänker mig så mycket glädje,
det är både skratt och tårar.

 
När vi var ute och åkte i dag så hitta vi en påkörd Räv..

 
Lukaz pratade om det i bilen efteråt...
Han sa !!!!
 
" RÄVEN ÄR JÄTTEDÖD "
 
Orden kom så klockrent ur hans lilla mun..
 
Farmors Gosiga Kille.......
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar