fredag 2 december 2011

Leila o jag !!!


Kolla ni nya serien med leila i onsdags.....
Man bara vill ha allt som hon har i sitt underbara kök...

I första programmet för er som inte såg så gjorde hon saffrans skorpor med apelsinskal...

Dom har jag testat att baka...mmmmm jättegoda blev dom...
Lite som Biscotti ....


Jag ska naturligtvis inte äta dessa eftersom jag har Diabetes 2..
men någon gång ibland kan man faktiskt ta något..
annars blir det väldigt trist....

Klicka här så kommer ni till receptet..

Jättelätta att göra...bra julklapp förresten...
Lägg dom i en fin glasburk :)

Sen gjorde hon en jättefin stor krans med
Mossa, Rödlök och Brysselkål..
den var jag också tvungen att göra...


Kul att pyssla... lätt att göra...

För er som inte vet så firar Filipstad 400 år 2011...
Det har hänt en del del under året...
Kungen och Prins Filip har varit på besök bl...

Så har det även skrivits en låt för detta ändamål....
Låten heter Lift me up...
Och framförs av min underbara sångerska Laila Johansson...
mest känd som "Tallås Laila"
Våra föräldrar umgicks när vi var små..en stor del av familjen är musikaliska..
fast mest är det laila och hennes bror Sören...
Han spelar i Patrasket..
Klicka på länken nedan och höj volymen..
Så får ni även se bilder från mitt Filipstad..


Här sjunger syskonen tillsammans....
Men för det mesta blir det Country..



Glöm inte att denna helg..lörd o sönd är det julmarknad på
Lev Vackert butiken i Kristinehamn...


Kl 10-18

Ha nu en riktigt gosig fredag :)

3 kommentarer:

  1. Du är verkligen pysslig:-) Ska du ut i helgen på jakt. VI gör inte annat under jaktsäsongen så jag hinner inte vara pysslig för det är jag nog innerst inne som person. Nu skall vi ta älgtjuren imorgon som siktats på marken.

    SvaraRadera
  2. Vi har styckat älg och gris, så det blev ingen jakt för mig..nästa helg blir det älgjakt igen..under veckan blir det Hare jakt med stövaren...

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna! Förresten såg att du var provledare. Det har jag varit med och var första kvinnan i Sverige tydligen. Men studier på annan ort gjorde att jag inte kunde hålla på med det, men kul var det.

    SvaraRadera