söndag 25 december 2011

Julen !!!!

Uppesittarkvällen spelade vi bingo lotto med grannarna..jag vann på båda lotterna...
Ny lott och 100 kr....

Så nu blir det till att spela på torsdag för att se om turen är densamma.


En gammal tomte på besök från Norge..honom satte jag i fönstret...

Jag har inte satt upp så mkt tomtar...men den här Nissen är söt ..

Julafton tillbringades hos sonen och sambo
och barnbarnet Lukaz...


Vilken kille...han grät inte en enda gång i går....
Han showade för oss när vi åt...
vi fick skratta riktigt åt han..
han klappade händerna och vi gjorde likadant...det var kul...

Här satt vi och åt..visst har dom det fint...


Vi fick lov att ställa dit ett litet bord så att alla fick plats...
mrn drt gick jättebra...
Vi hade knytkalas..så alla gjorde olika saker...


Den här fina kakburken fick jag av Pierre o Carro....
Annica fick en likadan...
Den blev så snygg på bänken...
vad som är inuti är en hemlighet :))
Du får komma hem på kaffe så får du smaka på innehållet !!!


Leffe som också gillar att laga mat fick den här av mig..
Jätte många fina recept...
Ett av dom ska han få bjuda på till Nyår...


Av min bästis Camilla fick jag den här boken....
Många vackra trädgårdar..
Bla. så var Ingela med som har Lev Vackert butiken i Kristinehamn...

Mängder av vackra bilder...


I dag fick det bli en liten tallrik med julmat...
man måste ju äta upp det man köpt..
Många säger att fy faaan va trött jag är på julmat...
och detta redan efter 1 dag....
Men då säger jag så här...
Va faan ska man köpa hem så mycket mat för då..
Man behöver ju inte ha allt...det är väl upp till var och en....

Det är inte klokt vad mycket mat vi slänger i Sverige...
man skulle skämmas...

Något jaktväder det har vi absolut inte...
varmt...blött...blåser....
Skulle ha jagat hare..men det får vänta..
sen har jag tappat gnistan lite pga VARGARNA....
Min fasa är att en av hundarna ska bli tagna av Varg..
och att jag får höra skriket...
Jag pallar inte dä :(

Jakten är förstörd när det gäller löshunds jakt...



Ha nu en fortsatt trevlig jul alla där ute...

Nu ska jag krypa upp och gosa mig i soffan med pläden som jag fick av dottern...


Den här blir skön den...eftersom det blåser halv storm ute...







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar