tisdag 8 februari 2011

Livet !!!!!

Snart väntar ett nytt liv på att få komma ut och se världen...
Jag var med carro till barnmorskan i dag.....allt var jättebra....

Jag måste erkänna att jag är orolig...man längtar ju så..Jag har köpt massor av saker...
men dom har bara fått babysittern ännu...

Man vill inte ge presenterna ännu...inte jag i alla fall...oron finns i kroppen..
den går inte att ta bort...för 30 år sedan miste jag mitt första barn
när jag hade 5 veckor kvar av tiden...

Det kändes hårt kan jag lova....jag tror ju inte att något ska hända nu...men jag vet hur det var att få plocka bort alla saker när jag kom hem från sjukhuset utan min lilla kille som jag födde död...
Han vägde 1750 gr...och fick heta Jimmy...
Han begravdes i en vit liten kista på minneslunden i Karlstad..


Jag minns att ja tyckte att allt var så orättvist...varför skulle mitt barn dö..
jag som hade väntat så..
När jag visste att det fanns människor där ute som absolut inte ville ha sitt barn...
Världen är orättvis ibland...

Min son Pierre är jättenervös....stackarn....
Och det kan jag förstå...han har väntat så på detta...han har alltid gillat barn..
precis som sin mor :))

Pappan är ju väldigt ensam i allt...det är ju mamman som får gå igenom det värsta..
Pierre sa till mig.. "Mamma du får följa med och sitta i väntrummet"
I fall jag behöver dig...va gullig han är...
Men självklart ska jag inte med...detta klarar min nallebjörn själv...

Vi får väl se när dom ringer och säger att jag ska hämta hunden....
för att dom är på väg....



Kramar till er alla...

1 kommentar:

  1. Men....vad du har varit med om...vad hemskt.
    Nu något positivt: Vilken helt helt fantastisk bild!

    SvaraRadera