måndag 5 augusti 2013

Göta Kanal

Fredag 2 augusti blev det en 1 dagars resa på Göta kanal.
Dagen till ära hade jag köpt mig en ny klänning,
ett försök att se något så när ut :)
 
 
Vi åkte från Berg - Borensberg - Berg
Vädret kunde inte bli så mycket bättre.

 
Hela tiden mötte vi en massa båtar, fast den här var störst.
Det fanns sovhytter i den, jag tror nog att den åkte längs hela kanalen.

 
Leif, Ann-Marie och Lennart njöt av allt man kunde kolla på efter kanalen.

 
Sträckan är 3,5 mil.
Och båtturen tog 3,5 timmar med ett stopp i Borensberg
på 30 minuter. Där gick vi iland och köpte en kopp kaffe o glass.

 
Här vill jag bo, vackert hus ett lusthus och en romantisk liten brygga intill kanalen.

 
Det här charmiga lusthuset låg strax innan Borensberg.

 
Här drömmer jag mig bort,
jag njöt så enormt mycket den här dagen.
Min önskan är att få bo intill vattnet.

 
Segelbåtar, ja man tänkte verkligen på filmen hela tiden :)

 
Sverige tror jag har 4 Akvedukter,
och på våran sträcka fanns det 2 st.
Vilket jobb man la ner för att bygga allt detta.

 
Tillbaka i Berg öppnar sig bron för att vi ska klättra neråt genom 3 kammare.

 
Snart dags för den sista slussningen

 
Vi kom iland 17.50
Snabba som vi är rusade vi till bilen för att hinna till
Brunneby Musteri som stängde 18.00
När vi kom dit skulle hon låsa, men vi fick komma in på en snabbvisit.
Dom ville väl hem, det var ju Fredag.

 
Dagen avslutades vackert,
detta är strax innan Storfors,
himlen var underbar i solnedgången.
 
Jag kan verkligen rekommendera den här turen.



2 kommentarer:

  1. Göta kanal är kul att åka på eller cykla intill. Jag vill också bo vid vatten.
    Du är så fin i din vita klänning.

    Kram
    annika

    SvaraRadera