söndag 25 augusti 2013

Filipstad

 
Vad kan man säga om sin hemstad, Filipstad.
Jo att det är vackert med Skillerälven som rinner genom stan.
 

 
Och alla vackra blommor som Lotta o Pernilla på kommun
har ordnat i alla rabatter o krukor.
Tänk att i år har dom fått varit ifred ändå,
förra året förstördes det nästan varje helg av någon eller några idioter.
 
 
Jag har cyklat mycket den här helgen,
i fredags hade Camilla med sig cykeln.
Vi tog en tur på 9,9 km.
Underbart att jag orkar att cykla igen,
nu äntligen har livet kommit tillbaka på nytt känns det som.
 

Naturligtvis fick kameran följa med i cykelkorgen
(som alltid)
En underbar höst dag och mängder av blommor.
 
 
Jag gillar att ta kort på blommor och barn.
och en å annan kompis förstås :))
 
Den här helgen har vi även haft Kretsmästerskap i Älgskytte,
det gick väl ganska bra. Älgen är i alla fall död
och det är väl huvudsaken, eller hur ??
 
 
På bilden ovan kan ni se,
Rosenskära, Purple Baron (gräset)
Fingerborgsblomma.
 
Så här ska en stor låda få se ut hemma hos mig till sommaren:)
Jag ska snickra ihop en under vintern så allt är klar år 2014.
 
 
Sommaren börjar närma sig sitt slut,
om 2 veckor är det Oxhälja marknaden .
Och efter det brukar vi säga att det är HÖST.
 
Men först ska jag jobba 2 dagar till på Slusscafét.
Tisdag och Söndag när Lotta stänger för säsongen.
 
Ha dä gött
och tänk på att det finns dom som har det sämre.
 
En liten sak till,
hitta den här tavlan på Formexmässan
Den är så jäkla klock ren :))
 
 
 
 
 
 
 
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar