tisdag 20 augusti 2013

Formexmässan

Vilken livshändelse att få gå på mässa,
jag blev helt lyrisk.
Så enormt mycket inredning,
hitta den här bilen direkt jag kom in.
Skulle vilja ha den som dekoration eller till Lulle förstås:)
 
 
 
Kameran gick för högtryck,
jag tog 380 bilder :))
Fast det stod fotografering förbjuden.
Man är väl en riktig tuffing ändå, haha
 
 
Färghavet man såg på mässan var enormt,
här har vi Pip studios monter,
inte så mycket förändring i färger tyckte jag.
Men dom är så vackra.
 
 
Så har vi även dessa vackra saker från Green gate,
jag älskar deras prickar på allt.
Även deras färger är underbara.
 
 
För att inte prata om den här färgkombinationen,
rosa o mintgrön <3
 
På lördagen gick vi från 9,30 - 18,00
Söndag 9,30 - 17,00
 
Så mycket inspiration,
men fruktansvärt trött i ben o huvve....
man skulle behövt 2 dagar till för att kunna se allt,
tre stora hallar med mängder av saker.

 
Mycket djur ingår i inredningen i höst,
Hästar i trä, Grisar och Ugglor.
Uppstoppade huvuden av alla möjliga djur.
Den här stora hästen hade varit ett fint inslag i inredningen.

 
Jag säger bara Lisbeth Dahl!!!!!
Hennes saker är helt underbara,
har ni sett så vacker portmonä, sminkväska
eller vad man nu vill använda den till.
Får nog lov att köpa mig en,
hoppas att Hjärterum i Filipstad har beställt dessa.

 
Den här tomten sa att han ville med hem till Höglundavägen
men han fick inte plats tyvärr.
Jaja, man kan ju inte få allt man vill ha,
fast nog hade det varit snyggt att få ställa den i hallen,
så han kunde hälsa alla välkomna.

 
Här ser ni också en blandning av höstens vackra färger.
Man kan ju byta ut en del porslin och ha några sorter i alla fall.
Allt behöver inte vara i en o samma färg.
En liten färg dutt här o där piggar upp i höstmörkret.

 
Ja ni ser ju.
Bilderna får tala för sig !!!
 
kolla in den söta lilla grisen i högra hörnet :))

 
Hoppas nog att jag kan åka med dom på en ny mässa i vår,
vi har haft det så kul.

Den här vackra himlen var utanför restaurangen som vi åt på
i lördagskväll, nere i hamnen på Liljeholmen.
Matstället var Italienskt och hette
 
Kan verkligen rekommendera stället :))
 
Är så många flera bilder jag vill visa er,
men det får dyka upp någon emellanåt på bloggen.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar