söndag 28 juli 2013

Kärlek

 
I dag var det 2 underbara barn som jag fattade tycket för,
har aldrig förstått varför jag inte jobbat med barn.
Förutom när jag var 16 år och skötte om lilla Pierre på dagarna,
Barnflicka var jag då.
 
Dessa 2 som hette Selma Emanuelsson
och Zeb Lindström och som var hemmahörande
i Öxnevalla fick med sig lite fikabröd hem på kvällen.
 
Dagen efter kom dom och hyrde Elin,
när dom kom tillbaka från båtturen kunde jag se hur dom kom
små springande mot mig med något i handen.
Trodde först att dom ville visa mig något.
Zeb hade ett stort Näckrosblad i sin hand,
och Selma en liten vacker vit Näckros.
 
"Det här är till dig sa dom"
 
 
Mitt hjärta smalt direkt,
har ni sett vilka bedårande barn.
Så snälla mot tant Virre :))
 
Jag fick 2 bamsekramar också :))

 
Sen kom nästa kärlek, en av mina goda vänner
Dee-Anna Stolpe på besök med sin sambo barn
och sambos Mormor o Morfar, som också är mina grannar.

Ja ni, nog är det ett underbart arbete jag
lyckats att få. Turen har vänt för mig.
 
Älskar Älskar

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar