fredag 22 februari 2013

Lust och Fröjd

I onsdags var det Arla loppet i Filipstad,
 då var jag ut och kolla på lilla Tova som kämpade runt 800 meter.
 

 
Dom kämpar sig runt dom små liven från lekis och upp till årskurs 6..
Man kan inte göra annat än att skratta ibland när dom kör ihop och blir liggandes i en hög.
Dom sliter och drar för att komma loss så fort som möjligt.
 
Senare på kvällen var vi till Yvonne på
"Kom lust och fröjd" i Kristinehamn.
 
 
Denna bilden gör sig inte så mkt med blixt på..
det var väldigt vackert i mörkret när vi gick uppför gångstigen.

 
Inomhus möttes vi av en lugn och harmonisk miljö,
mycket vackra saker och härliga dofter som stack i näsan.

För att inte tala om den här vackra kvinnan Yvonne,
som har ett lugn i sig och ett stort leende på sina läppar.
Hon kunde ha fått prata en hel dag, jag hade gärna lyssnat.

 
Vättar och väsen fanns i stenform inne,
men verkliga utanför hus knuten..
man kunde höra hur dom tassade runt och småkikade på oss
där vi satt i en myshörna....
 
Vi drog olika kort som sedan förklarade lite om oss,
och om mig blev det som vanligt...
Att jag ska ta hand om mig själv först och främst..
Nog är det väl märkligt att det alltid kommer fram i alla sammanhang..
 
Jag har svårt för det, jag vill gärna ta hand om andra före mig själv.

 
Den här vackra Ängeln ska vi hämta någon dag...
Camilla ska pryda sitt hem med den...
Själv ska jag hämta olja som Yvonne ska blanda iordning till mig..
 
Till våren/sommaren ska vi följa med på örtvandring i skogen runt om vid hennes hus.
 
Jag önskar att jag hade mera pengar så att jag kunde vara med på mera saker.
Skulle vilja åka på en spahelg...
Det får väl bli ett projekt att spara till...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar