torsdag 7 juni 2012

Nationaldags firande

Tisdag 5 juni blev vi bjudna på Hertig Karl,
där det serverades Pasta buffé.
Det var även musiktävling, gissa vem som vann :)
Mitt lag "Bullseye"
Vi hade skitkul, skratta hela kvällen.
Vi kom hem 23.30. Jag orkade inte vara ute på torget, så mycket fulla människor,
det orkar jag inte med längre, bättre att vara hemma under täcket.

6 Juni Sveriges Nationaldag.
Jag hämtade barnbarnet Tova, vi skulle vara med i paraden med flagga och ballonger.


Lukaz o Carro mötte upp oss på stan. Det var jättemånga barn och föräldrar.


Alla väntade på att få släppa upp ballongerna mot skyn,
medan vi sjöng Du gamla du fria....


En härlig syn
BLÅ/ GULT

Så var det dags för överraskningen till Tova, vi skulle på hundutställning.
Brukshundsklubben i Filipstad...

Ovan ser ni en Chihuahua,
nedan en Bolognese.

Jag har sagt att jag inga mera hundar ska ha,
men en sån vill jag ha,
bara att stoppa ner i cykelkorgen :))


Liten, men tuff stoltserar denne fram...


Kompis till mig har denna Kinesiska Nakenhunden "Penny"


Fransk Bulldog fanns också på plats



Tova var riktigt nöjd efter denna händelserika dag...

Senare på eftermiddagen var jag åter ner på torget,
där skulle Hanna.J hyllas för sin vinst i Big Brother 2012.

Jag är bekant med den tjejen, hennes mamma och jag har varit vänner
sen vi började årskurs 1. 1967, oj va länge sen.


En värdig vinnare av 500 000 kr


Fansen flockades runt henne för autografer,
en massa unga tjejer o killar...

Jag är så glad för din skull Hanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar