torsdag 14 juni 2012

Bal och skolavslutning.


I går hade jag den stora äran att få köra mitt kusinbarn Helena till studentbalen på
Hennickehammars Herrgård.

Bilen jag körde dom i var en Cadillac-1960
Bra att man har snälla grannar som lånar ut till mig,
Fast det är klart man är ju gammal raggarbrud,
och har kört massor av jänkare.


Ovan ser ni Helena mitt kusinbarn,
med sin vän Felicia.
Riktiga prinsess klänningar.


Grannflickan Kajsa skulle också på balen.
Tänk vad fort åren går, lilla kajsa hade jag som dagbarn.

I dag var det dags för mina styv barnbarn att ta examen,
regnet vräkte ner när vi kom till skolan.
Eftersom deras skola brunnit ner så firade dom ute .
Alldeles intill Yngen,
regnet gav sig för en liten stund, då passade dom på att sjunga för oss alla.



My och Tova
Dom slutade årskurs 5 och 2.


Här fikade vi sen på kaffe och hemlagad tårta i alla dess former.
Trist att se hur Persbergs friskola ser ut efter branden.
Men snart ska den rivas och en ny skola ska byggas.
Under tiden får dom gå på skolan i filipstad.

Hoppas nu att dom får ett riktigt skönt sommarlov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar