måndag 28 maj 2012

Pingsten 2012

Helgen har varit riktigt bra.
I fredags  fick jag ha med mig Lukaz till camilla,
det var första gången han fick följa med mig någonstans, gissa om jag väntat på detta,
Leifs barnbarn fick jag börja ha tidigt, redan när dom var några månader.
Men bättre sent än aldrig heter det visst.


Lulleman var på upptäcksfärd hela tiden,
det fanns mycket hos camilla att kolla på.
Men Tomas gilla han inte.
Nu fick han syn på något, så nu bar det iväg med raska steg.

Det var Malin, Kronbloms fru som lockade.
Dom passa bra tillsammans.
Lukaz var så lycklig o glad.

Till fikat fick vi detta av tomas, glass hallon o nötter.



På kvällen var jag med Anna o Tore till köket för att äta en bit mat,
till detta tog jag en cider.
Leffe hade åkt till Älgsjön.. jag åkte efter på lördag eftermiddag.

Lördag förmidda var det samling med fotokurs deltagarna i Långban.
Vi skulle ut till Tibergs udde, oj så vackert där var. Gullvivor i tusental.
Och så jag då :)


En till bild i Gullvive havet.


Hittade även denna växt som heter Ormbär,
det blir ett blått bär i mitten som är giftigt.


Efter denna trevliga dag så åkte jag till Älgsjön, för att sova i husvagnen
och vara ute med båten så mycket som möjligt.
Vädret var underbart...kameran fick följa med i båten.


Simba gillar verkligen att åka båt.
En Canada gås fick också vara med på bild.


På söndag var det Mors-dag, jag åkte hem tidigt på morgonen för att fixa mig
inför besöket vid Bjurbäckens slussar.
Där visade vi upp våra hattar hos lotta Loyd på Slusscafét.


Oj oj oj, hur fasen ser jag ut egentligen ????

Jag längtar så tills i höst när jag ska få göra min Gastric by pass operation.
Tänk att få vara lycklig och kunna titta sig i spegeln
utan att behöva må illa över sig själv.

Få använda kläder som sitter snyggt,
ingen vet nog hur jag känner mig....
jo det finns några.

ett jättestort tack till min bästa vän Camilla,
för den fina hatten...

Vänta ska ni få se vad gosig jag kommer att bli.





2 kommentarer:

  1. Vilka fina bilder som alltid ! Kul att ha barnbarnet själv då kan man mysa lite extra ♥ Håller jätthårt i mina tummar för din operation det kommer bli toppen för dig./kram Lize-lotte

    SvaraRadera