måndag 30 januari 2012

Ett tag sen !!!

Ett tag sedan jag skrev...
närmare bestämt 6 dagar sen...
-14 grader kallt i morse...skönt att man kan elda i pannan..

Vad har hänt under veckan som varit ???
Ja ni..jag ha varit hos dottern på jobbet...
hälsat på en bekant på sjukhuset...ätit middag med Emil....
Träffat Lukaz så klart..


                                Hade min underbara släkting med sambo och styvdotter på middag
i fredags kväll....
Pierre Carro o Lukaz varockså hit
jätte trevligt...

Lördagen bestod av innebandy match...styvsonen gjorde 1 mål..
Lesjö/Filipstad vann mot Runsten med 6-4 !!!

På kvällen va vi bjudna till grannarna på plankstek !!!


Något jag inte gillar är falska människor...
varför ska man ljuga...
sanningen kommer ifatt till slut...
Bättre är väl att må gött och ha det bra med sina nära och vänner...
man vet inte hur morgondagen ser ut....


Ni som har barn...njut !!! även om det är jobbigt ibland...
men så är livet med dom små...dom sover inte..vill inte äta..kommer i trots..
det är lika med hundar....jag sover aldrig en hel natt hemma..
hundarna väcker mig för att dom vill ut...
det är en ful ovana....jag vet...
men jag öppnar bara altandörren och släpper ut dom...
efter 10 minuter ligger jag under täcket igen....


Jag har värk i mina knän...då kan man inte sova :(
så nog får jag vara vaken flera ggr under en natt..

Men som jag ändå känner nu så älskar jag livet...
jag skiter i en del människor som jag gjort massor för..
men som helt plötsligt inte bryr sig....
varför ska då JAG göra det..
det är synd bara att det finns människor som tror gott om alla och inte fattar bättre..

Min familj..en del av min släkt...och min bästa vän Camilla
dom finns där för mig...dom ger mig energi...

I kväll ska jag gå på auktion i Folkets Hus...
En del tycker inte om att dom kommer hit o säljer saker billigt...
Men om jag kan köpa en stor golvlykta för 200 kr..
istället för 600 kr så är det självklart att jag gör det....

Dom tycker att vi ska handla på orten...
varför ska jag göra det när det ibland inte finns dom sakerna jag behöver..

Har man dålig ekonomi...
klart att man handlar där det är billigast...


Avslutar med en kärleksbild på min sambo Leif
och mitt styv barnbarn Liam..
Se så gosiga dom är och håller varandra i hand :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar