fredag 6 december 2013

Julens älgbullar är klara.
Jag har stekt 180 st.
 
 
Å jisses va goda dom blev.
Nu behövs det bara en frestelse, skinka och rökt fisk,
så klarar jag mig.

 
I går var jag till brandstationen med Lukaz, Tova o Pierre.
Jag lovar att det var en lycklig kille som fick sitta i alla brandbilar.
 
 
En av Lukaz idoler är numera Peter Karlsson
Chef på Brandstationen i Filipstad.

 
 
Vi fick även fika innan vi åkte hem.
Kaffe, dricka o kakor.
Tova mådde inte så bra,
men hon ville med en stund ändå :)

 
Senare på eftermiddagen var det inbrott i en villa cirka 200 meter från oss.
Alldeles intill vägen där det hela tiden är trafik.
Stackarna som äger huset är på semester.
 
I dag har Lukaz o jag fixat ett speciellt pepparkakshus,
negerbollar och dekorerat lite pepparkakor..
 
 
Inte så väl isolerat kanske, men kul för Lulle
att dekorera....
 
 
Så vart det negerbollar med lite olika former,
en del såg ut som att dom legat i en kattlåda och
blivit rullade i kattsand :))

 
Lite godis måste man väl smaka på också..
 
Vad tycks om fatet som farmor skickat med till fredagsmyset..

 
När allt var över för dagen så var farfar Leif
tvungen att få en bamsekram.
 
Kärlek


 
 
 
 
 




 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar