lördag 21 december 2013

Det närmar sig med stormsteg,
ingen julkänsla finns det.
Jaja lite kanske, men vart fasen är snön ???
 
Lucia har varit och här är det Tova, som jag är plastfarmor till
som är Lucia på ett äldreboende i Filipstad.
Hon var jätteduktig, nervös så klart.
Och så behövde hon inte sjunga :))
 

 
Jag har gjort några kristyrfigurer till granen,
på översta bilden sitter jag på pappas Fiat.
Och bilden under är bröllopsfoto på min Farmor o Farfar.
Göran o Ragnhild.

 
Visar även några av mina vackra kulor
som pryder min gran.
 
 
Alla julklappar är i alla fall klara,
men visst skulle jag vilja köpa flera.
Men det går inte,
det kommer en dag efter julafton och ingen ny
lön föränn i slutet av Januari.

 
Tänk va många människor det finns som kommer att köpa,
mat och paket den 23 när lönen kommer.
Så handlar dom upp allt.

 
För att inte tala om de idioter som tar lån
för att kunna handla...
Då är det bättre att äta gott
och ge massor av KÄRLEK hela året om.

 
Jag är  blomsteraffären "Blomstertösen" och gör lite julgrupper,
som jag gjort de sista 6 åren...
Det är jättekul, men lite mindre i år..
Folk har beställt binderi istället
dvs: buketter i olika former.
 
Eller så blir det värsta trycket på måndag när lönen kommer :))

 
I år ska jag jobba i köket på strandvägs skolan,
jag börjar kl 07.00 på julaftonsmorgon,
och slutar kanske vid 14 tiden...
Skönt att få göra något för de äldre i komunen,
dom måste ju också ha julmat.
 
 
Med detta vill jag önska er alla en riktigt God Jul...
 
Jag kanske inte har lust att skriva något mera innan jul,
det har blivit dåligt med skrivandet ett tag..
 
Gosa er riktigt nu,
och ta hand om varandra.
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar