lördag 15 juni 2013

Studenten

I fredags morse åkte jag och Camilla mot Norrköping.
August "Goseman" skulle ta studenten
från sin bygg linje, med hockey som inriktning.
 
 
Här har vi en flickvän och en förväntansfull mor.
Linn o Camilla.
 
 Grattis August Degerstedt
Det var inte lika livat som jag är van från Filipstad och Kristinehamn.
Där skriker dom och sjunger av glädje,
det gjorde dom inte här.
Dom var väldigt lugna fastän det var så mycket killar.

 
Precis när dom skulle åka iväg på kortegen så kom
värsta ovädret, det blåste och regnade på tvären.
Åskade och small,
stakars studenter, dom vart skyblöta.

 
Den här gulliga tavlan fanns i lägenheten,
den kommer från Mio möbler i Kristinehamn,
där Linns mamma jobbar.
Visst var den väl söt,
den skulle passa bra på min vägg också.

 
Jag ville också vara med på bild,
dagen till ära.
Jag har alltid gillat att vara med på kort,
fast nu är det väldigt trevligt tycker jag,
när man inte ser ut som ett fetto längre,
för det var så jag uppfattade mig förut.

 
Jag tog en promenad i kvarteret med Linns mamma, pappa, farmor och farfar.
Det var skönt att komma ut och få lite luft,
det blev varmt i lägenheten med så mycket folk.

 
Den här lila fina rabatten hittade jag efter vägen.
 
Vi var hemma i Filipstad igen strax efter 21.00.
Det blev en lång dag,
men jätte trevlig.
Skönt att umgås med så mycket bra folk,
väldigt lättsamma.
 
Och som vanligt vart det skratt för mig o Camilla när vi åkte hem.
Vi kommer att leva länge så mycket som vi skrattar.
 
Stora kramar till August och Linn för den här dagen.
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar