söndag 9 december 2012

Saffran o pepparkaks gubben

 
I går bakade jag lussebullar,
i några valde jag att ha nötcremé och vit choklad.
Jag gjorde vanliga lussebullar, spiraler och snurror.
Carro fick några med sig hem, dessa bjöd hon på senare på kvällen
när hon hade partylight visningen...
 
 
I dag valde jag att göra Saffransbiscotti,
så himla enkelt och så gott.
 

 
3 st rullar blir det av receptet

 
Till höger kan ni se dom i burken,
jag älskar saffrans färgen och smaken...

 
På eftermiddagen var det dags för Lussefirande i Asphyttans hembygdsgård...
Barnbarnet Lulle var pepparkaksgubbe.
Dräkten hade farmor Virre köpt..
 
 
 
Här är han med gammel mormor Ingrid.
 

 
Många bilder på Lukaz i kväll,
men han är ju så underbar så man vill bara klicka hela tiden.


 
 
Det här vackra pepparkakshuset hade Lotta Loyd
från Asphyttan skänkt till paket-auktionen...

 
Hon är jätteduktig o kreativ när det gäller dessa hus...
 
I morgon ser jag fram emot en dag i Kristinehamn med julmarknad
på Lev Vackert och att få umgås med min dotter....
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar