onsdag 12 december 2012

Julgodis

I går var det mysigt värre,
Jag, Camilla och Lotta gjorde en massa sorters godis.
 
 
Naturligtvis var jag tvungen att stanna på vägen ner mot Asphyttan,
solen lyste över Daglösen.

 
Den här lilla godingen är Lottas valp,
tyvärr kommer jag inte ihåg namnet.
Men den är så mysig att få borra in händerna i pälsen.

 
Några av ingredienserna till mitt godis.

 
Camillas tomtefudge....

 
Lotta mixar hallon till sitt godis..

 
Mina Mozartkulor är på gång...
bara chokladen som fattas..

 
Lo-djurs spår på tomten hos Lotta,
den vet väl om att det finns Rådjur i trakten..

 
Ost och skinkpajblev det till lunch,
något maste man ha i sig..
Jag ska ju äta var 3:e timma..

 
Lotta garnerar tomteluvorna med choklad och kokos..

 
Camilla fixar Ischoklad, en del med Hallon i.

 
Hej tomtegubbar slå i glasen.

 
Pepparkakshuset som Lotta har gjort fick följa med mig hem,
för vidare transport till barnbarnet Lukaz..

 
Vita blixten skidorna får pryda väggen i matrummet.
Bättre det än att dom ska stå ute och bli förstörda...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar