lördag 20 oktober 2012

Älgjakten

 
Bäst att kolla in om det är älg i kikaren...
 

 
Tova som jag är plastfarmor till, var med mig dom 2 första dagarna
på älgjakten.... vi fick bara se en älg.
Jag kom inte åt att skjuta den..

 
Min son Pierre till höger kör älgdragaren,
gasvajern gick sönder när dom skulle ha ut älgen ur skogen,
så min sambo Leif fick lägga sig på älgkon och sköta gasen :))
 

 
Tova värmer rumpan...
Styvsonens jämthundstik..
Ila, som fortfarande är valp..

 
En liten brasa är alltid skönt att ha på passet...

 
Här är min udda 4-taggare som jag fällde på pass 14 Norra Ögsjön...
 
 
Tjuren kom där dom röda prickarna är på bilden...
En lungsmäll blev det....Perfekt smäll..
 
Det kändes riktigt ba..jag hade suttit i strålande solksken i över 1 timme när tjuren kom fram
på berget....den stod och njöt en stund av utsikten tror jag..
innan den vandrade söderut mot sista vilan :)
 
Det var nog 130 meter till älgen, och den låg på andra sidan kullen..
jag gick uppför för att kolla att den var död.
Först fick jag naturligtvis tillstånd av min sambo (jaktledaren) att få gå och kolla..
 
17 kg lättare så gick det lätt att trampa på uppöver..
jag var inte ens anfådd..
 
" Dä ä gosigt dä kan jag säja er "


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar