onsdag 18 april 2012

Smygfotografen !!!!

I morse när jag satt vid datorn...fick jag se Rådjuren i skogen...
Jag tog fram min kamera och stack upp på övervåningen...
öppnade fönstret försiktigt och började fotografera med mitt teleobjektiv...
70-300 mm

Sen gick jag ut på tomten  !!!


Jag smög runt som en Indian....
Dom är inte så fina nu när vinterpälsen ska av !!!

Bocken med sin basthud på hornen !!!
Den ska fejas bort om ett tag så att dom fina hornen kommer fram !!!


Jag använde även bilen när jag fotade !!!
Åkte i min pyjamas, det var väl tur att ingen såg mig !!!
Här är jag ca 4-5 meter från geten.

Men dessa funderade nog på vad jag var för idiot som följde efter dom !!!

Jag tog mig sedan vidare till fots över grannarnas gräsmattor !!!


Det var en lyckad förmiddag !!!
Extra kul är det nu när man går fotokurs och testar en massa inställningar !!!

Jag får smyga runt till hösten igen när pälsen blivit fin !!!


Senare åkte vi för att kolla om isen hade släppt på Älgsjön !!!

Då fick vi se detta vackra par på en tuva...
Canada gässen !!!!

Det brukar vara ett par där varje år...
Med sig hade dom en Trana som satt hos dom på tuvan...
men den flög när vi stannade bilen !!!

Gosiga bilder o gosiga djur !!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar