tisdag 27 september 2011

Auktion o Älgpass

I går plocka jag släpkärran full med soffa och 3 sängar...
Fasen va skönt att bli av med all skit...
Senare var det auktionsdags på Folkets Hus...
även om man inte köper något så är det kul att bara vara där och kolla...


I morse var det dags att åka till soptippen....
efter det till ICA för att köpa sallad att ha med till skogen...

Jag besökte även svärfars grav....
gravstenen hade kommit....det blev så vackert :)



Så vackert !!!!

Jag ska nog göra lika hos min bror och föräldrars grav...

Att göra älgpass är slitigt...man ska röja, sätta upp snitselband fram till passet,
lägga granris på stenen eller stubben...slå ner nya stolpar om dom ramlat m.m....

Men det är kul, för man vet att jakten närmar sig...
jag gjorde 21 pass....
det tog några timmar......


Detta visar skyltar till några pass....

I morgon blir det till att vara hemma och fixa lite !!!!

Förresten...kolla vilka fina tavlor en kvinna gjorde och sålde på
loppisen vid Lev Vackert butiken...


Kika in på hennes blogg
http://mickeomurre.blogspot.com/

Kolla även denna blogg med hemmagjorda saker i trä..

Vi hörs mina vänner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar