söndag 26 januari 2014

Bra helg

Den här helgen har varit riktigt bra :)
 
I torsdags kom Nicole o Emil och lämnade Pettson till oss.
 
 
Han skulle vara hos oss i 4 dagar.
Jag har aldrig förut haft en svans,
förutom dom här dagarna. Han var efter mig överallt.

 
På fredagen efter skolan kom Tova hit
och ville sova över och hjälpa till med hundarna.
 
Det fick såklart Lukaz reda på,
att hans favorit tjej skulle vara hos oss.
Så det var bara att bädda för honom också,

 
Och det gjorde absolut ingenting,
dom som vill komma och sova hos oss är alltid välkomna.
Även vuxna, hi hi
 
 
På lördagen var det dags för innebandymatch i Storfors,
Liams lag Filipstad skulle spela.
Grabbarna hade aldrig vunnit en match,
men i dag vart resultatet hela 17-7,
äntligen fick dom vinna :)
 
 
Oj vad dom var glada och så duktiga,
Liam gjorde ett mål.
Jag lovade honom 20 kr för varje mål,
men eftersom han spelade så bra så fick han 60 kr.

 
Matchen är över, och det blev ett riktigt jubel från både
tränare, spelare och publik...
 
Pappa Staffan (styvsonen) ser riktigt nöjd ut.
Han hoppas nog att hans son Liam ska få upp samma intresse för sporten
som vad han själv har haft.
Han var helt suverän på planen,
han har spelat i Filipstad,  Lesjöfors,
sen blev dom Lesjö/Filipstad, han spelade i Karlstad
Skoghall och som proffs i Schweitz några månader.
 
Det har varit mycket skrikande från min sida kan jag säga,
i mina ögon var han kung på planen....
Och jag/vi kommer att följa Liam på samma vis :))

 
Och där kom segergesten från Liam :)

 
Och idag har det varit start på barngympan,
jag fick den stora äran att följa med första gången eftesom
Pierre jobbade, och det tackade jag inte nej till.

 
Jag älskar verkligen när dom frågar mig om jag vill följa med på något,
tror att detta beror på att mina föräldrar aldrig var med på något.
Och då menar jag ALDRIG :(
 
Lukaz gillade verkligen det här,
att få springa runt på en hinderbana,

 
Kasta sig i ringarna och bara dingla med benen.
Jäklar vilken mäktig känsla för han att
få sväva fritt i luften :)

 
Mamma Carro ville så klart hjälpa till för det var ganska högt
på en del ställen,
men som vanligt med barn så tror dom att dom kan göra
allt själva.

 
Efter all lek o spring så var det dags för avslappning innan alla
skulle gå hem, oj vad trött den lilla killen var.
Han orkade nästan inte gå ur bilen när jag skjutsade hem dom :)
 
 
Så var den här helgen till ända,
hoppas nya veckan blir lika bra som denna varit.
 
Jag är så lycklig just nu....
och måtte det bara fortsätta .
 
Tänk på att visa varandra kärlek,
det kan ni ha nytta av...
 
Kram på er
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar