fredag 17 augusti 2012

6:e dagen

Snart har det gått 1 vecka sen jag började med flytet.
Längtar så inni helsike till jag får göra min Gastric by pass op.

slippa må dåligt över hur man ser ut,
slippa få höra från en del människor att man är fet.
slippa diabetesen.
slippa värken i mina knän, lite i alla fall.
slippa vara sur o grinig.
slippa tårar i omklädningsrummet.

Den som aldrig varit överviktig har ingen som helst förståelse för detta.
Min sambo stöttar mig till fullo,
och det är väl tur.


Hur är det möjligt att jag låtit mig själv bli att se ut så här.

Jag blir äcklad när jag ser mig själv,
feta fingrar, stor mage, dubbelhaka,
fult hår. Ja det är så jag känner mig,
och som jag ser ut.
Bara att titta på bilderna.

Tänk när jag får lägga ut bilder om några månader.
Då kanske jag är något snyggare....

Kan alltid hoppas.

Nu ska jag gosa ner mig i sängen,
lägger nog pläden över mig...

God natt till er alla som gillar mig hur jag än ser ut.


2 kommentarer:

  1. Glöm aldrig Virre, att skönheten kommer innifrån! Alla som älskar dig gör det oavsett! Nu håller jag tummarna för att du framförallt får MÅ bättre - både i kropp och själ. <3 /Can

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dej alltid!! Förut, nu och sen <3 Men man ska göra det som känns rätt för en själv! Spelar ingen roll vad alla andra säger, för man känner som man gör i allafall! Hoppas att du känner dej gladare efter operationen! Kämpa på nu med flytet, det klarar du!! Stora kramar från Vickan

    SvaraRadera