söndag 8 juli 2012

Älgsjön och 50 års kalas

I Fredags åkte vi till Älgsjön för att fiska o bara njuta.
Vi skulle bara stanna 1 natt, vi tog båten för att fiska,
men det nappade jättedåligt.
Detta är något av fångsten


Kattmat, eller lunch låda till Leffe.
För er som inte känner min sambo, så är han väldigt smal.
Det har han alltid varit, så kompisarna brukar skämta med han om maten.


Lugnet i Älgsjön, blev till jordbävningen i Älgsjön istället :(


Ägaren till denna motorcykel kom från Lindfors,
en kille som ville ha lite lugn o ro som oss.
Men snart började det välla in bilar o husvagnar, inget fel på personerna.
Men om man vill njuta så blir det för mycket, fylla, skithög musik, en massa ungdomar som gapar, hundar som skäller, bilar som varvar mm.
FY FAN vilken natt, kvart i tre fick jag lov att gå upp och kolla vad som pågick.

Till slut blev allt tyst och jag somnade.


Så var det dags för 50 års kalas ute på Motorgården.
Ängens Bil o MC.
Katta eller (Chatta) som hon själv skriverfyller år.
Vi var 45 st som överraskade henne med mat och presenter.

Bla. denna låda.
Hon fick ta ett paket och sen berätta historien om saken.
Hon ville inte berätta om vissa av sakerna.
Hon skyllde på sin mor och hennes söner som stod o titta på.
Det var allt en dålig ursäkt tyckte vi.hihi


Här får hon tillbaka en kvarting av mig som jag förstörde för henne en gång
för 20 år sedan, när vi var fulla o galna.

Jag drack ingenting igår, jag var trött efter fredagsnatten,
och trött på den jävla alkoholen.
Jag har inte blivit nykterist, men ibland går det emot mig något fruktansvärt mycket.
Så var Simba inne själv, och hon kan inte vara själv för länge.
Då blir hon galen, detta blev när vi tog bort dom andra 2 hundarna.

Trubaduren för kvällen hette Leif, skitduktig.
Nu hörde vi ju inte allt eftersom jag åkte hem kl 22.


Han kommer från Karlskoga men bor i Filipstad.
Skitduktig, han kan allt. Han har spelat på många ställen.
Men ikväll fick han komma till Raggargården som vi startade 1988.

Stackarn håller på att bli blind, men han är lika glad för det.





En glad Katarina med sin gossar.

Efter att ha skrivit detta så känner jag mig som en klagokärring,
men det är så jag könner det nu.

Och det värsta jag vet är när folk säger.
VARFÖR ska du hem,
kan man inte bara få åka utan att förklara sig.

Ta hand om varandra och gosa er riktigt.





3 kommentarer:

  1. Håller med man ska åka hem när man känner för det. Förklara ska man inte behöva.

    SvaraRadera
  2. konstigt är man nykter ska det förklaras varför men är man berusad är det som det ska va gör som du vill det har jag alltid gjort kram Camilla

    SvaraRadera