söndag 6 oktober 2013

Helgen har varit jättebra :)
Vi har mest njutit.
Fredag åkte jag runt med ägg som jag sålde åt Camilla,
jättebra ägg, god smak, gula o fina.
 
 
Lördag morgon kl 06.00 åkte jag o Leif till skogen med Hamiltontiken för att jaga Hare.
Det hade regnat lite på natten, men det var inget hinder.
Mina nya kameraglasögon var med, ifall haren skulle komma.
 
 Efter en stund när vi kommit ut i skogen så började det regna ordentligt,
så blev det uppehåll, och så höll det på.
Jag hade glömt min keps hemma, men uppfinningsrik som man är
så löste sig det också.
 
 
Tur att man kan bjuda på sig själv ibland.
 
Hare fick hon tag på, det såg vi på Gps:en,
men det ville inte komma ut till oss.
Och jag som hade mina kameraglasögon på.
Det var svårt att höra henne eftersom det blåste så mycket.
 
 
Så här dimmigt var det, stundom ännu värre.
Nåja Haren lever, vi ta den nästa gång !!!
 
Lördag kväll åkte vi ner och hälsade på Alwa o Melwin,
och så deras föräldrar så klart.
Pirre o Lisa.
Men kl 20.00 då satt jag hemma och kollade på körslaget,
heja team Book Munkförs
 
 
En liten Gurka var kvar i växthuset, lagom till Lukaz.
Usch va trist, nu är det flera månader kvar innan nästa gurka går att äta.
 
 
Jag avslutar med en bild på Pettson,
dotterns underbara gosiga hund.
 
Mycket kärlek till Lulle o Pettson.

 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar