lördag 20 juli 2013

Ledig

I dag har det varit en ledig dag,
jag visste inte riktigt hur jag skulle göra.
Åka upp till Leif vid Älgsjön eller följa med Pierre, Carro o Lukaz
till Mariebergsskogen i Karlstad.
 
Mariebergskogen har jag inte varit till sen barnen var små,
fastän det bara är 6 mil dit.
Jag valde att åka med dit.
 
Gyllene tider spelade där i går kväll,
så det pågick städning för fullt.
Så här såg det ut vid en papperskorg på parkeringen :)
 
Vilket drag det måste ha varit i det underbara vädret.
 
I parken för barnen hittade min son Pierre en kompis,
en söt liten gris, så fort att Pierre började att klia den så kasta den omkull sig
och började grymta, så söt.

 
För att inte tala om den här lilla varelsen,
man vill bara snosa med den.
 
Sen kom den här besten,
jisses vilken stor kanin, kommer inte ihåg vad rasen hette.
Men kolla in öronen :)
 
 
Blommor fanns det massor av,
men den här blomsorten "Ringblomma"
påminner mig om min pappa som älskade dessa.
Måste försöka få tag på så jag kan sätta på hans grav.


 
Här inne bodde det en massa höns,
Lukaz ville gärna gå in till dom, men han fick nöja sig med att
hälsa på dom som var på utsidan.

 
I den stora dammen låg det massor av Karpar o solade sig,
dom lyste verkligen upp med sin starka färg.

 
Så var vi bergsbestigare,
vi satte oss högt uppe på berget,
ialla fall tyckte Lulle att det va högt :)

 
Här pågår det en diskussion mellan mor o son,
medans jag och min son köpte biljetter till tåget som åkte runt i parken o skogen.

 
Familjen Göransson/Jansson väntar ivrigt på att få åka iväg.

 
Sist men inte minst, alla mina presenter.
Dessa fick jag idag för att jag tagit in post i 1 ½ vecka och vattnat lite blommor när
 B-M o Bror var bortresta,
en massa bakgrejer, jag blev så glad.
Det var även silikonformar med som inte är på bilden.
Så nu ska jag baka för att sen bjuda dom på något gott.
Vilken underbar människa hon är.

 
I morgon är det jobb,
sen ska bästa kompisen Camilla firas på sin födelsedag.
Det blir säkert en massa gosiga ätbara saker :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar